Toch te laat

22 januari 2017 - Mole National Park, Ghana

Gideon op safari Rode weg Danielle op safari

Door Danielle:

We waren in Mole Motel. Tot onze grote verbazing waren daar meer Nederlanders dan mensen uit andere landen samen. Heel vroeg in de ochtend gingen we lopend op safari. Als je later gaat is het te heet voor ons en voor de dieren. Bij die safari waren veel Nederlanders en maar drie mensen uit andere landen waaronder de ranger met zijn grote geweer.

Als je zelf een groepje had, kon je aan het eind van de middag op jeepsafari. Mama overlegde na de safari met de anderen voor die drive safari. Er was al snel een groepje van zeven Nederlanders. 'Kunnen we in ieder geval op tijd vertrekken', zei er toen eentje. Ik weet niet of hij het als grapje bedoelde maar in ieder geval zijn veel Ghanezen hier vaak te laat of verandert opeens de afspraak omdat er bijvoorbeeld iemand begraven moet worden. Dat hebben wij al vaak meegemaakt.

En jahoor, we stonden allemaal op tijd klaar voor de drive safari. Komt de ranger met zijn grote geweer te laat. Dat was een Ghanees.

Trouwens, alle beesten die we tijdens die jeepsafari hebben gezien, hadden we van dichterbij gezien toen we gewoon op het terras van het hotel zaten. Maar het was leuk om op die jeep te zitten en zo rond te rijden. En het was gezellig met de Nederlanders. De ranger dacht dat we met elkaar op vakantie waren.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Betty Busstra:
    24 januari 2017
    Dat was balen,maar toch wel leuk om weer nederlanders te ontmoeten!
  2. Sifra:
    24 januari 2017
    Die ranger met z'n grote geweer begrijpt nederlanders niet zo goed, afspraak is afspraak, maar fijn dat je toch genoot! Kijk uit naar het volgende verhaal van jou, liefs mij!!!!!
  3. Andrien:
    24 januari 2017
    En Daan, heb je op zn minst wel een goed 'lucky tv Freek in t Wild' filmpje gemaakt? Daar zit ik met smart op te wachten!
  4. Wilma van Klaveren:
    24 januari 2017
    He Daan, heb je al foto's van olifantenfamilies met kleintjes? Dat wilde Leo graag, weet je nog? Doeidoei.
  5. Hanny:
    24 januari 2017
    Wat een ontzettend bijzondere dingen doen jullie toch! Leuk, Danielle!
  6. Andere Danielle:
    25 januari 2017
    Mooi geschreven. Daan! Ik hoop dat je er deze week nog zo'n lekker verhaaltje uitknalt!
  7. Marja Groen:
    25 januari 2017
    Ha Danielle,
    je schrijft al net zo boeiend als je moeder! Ik heb moeten lachen om jouw droge opmerking over die Ghanees die te laat was. Fijn om te horen dat jullie zo genieten van de reis( en dat wij via deze reislogger mee mogen genieten).
  8. Lea:
    1 februari 2017
    Gaaf Danielle, echt mooi je schrijfsels te lezen en wat beleven jullie veel!!

Super