Thuiskomen

30 januari 2017 - Elmina, Ghana

Strand Strand Lummelen in de zee

Weer bij zee arriveren, is een soort van thuiskomen.

Bij Nol en Annelies helemaal. Zij beheren Ko-Sa Beach, een heerlijk plekje aan de  zuidwestkust van Ghana. (Dank Henk Bosch, voor de geweldige tip!)

We wonen hier op een palmenbomenstrand. Er staat een lekker briesje en kleine jongetjes klimmen behendig in palmbomen om een kokosnoot voor ons te plukken. Ze hakken de noot met een blikkerend mes open, en serveren ‘m met een rietje. Tussendoor zwemmen we in serieuze golfen, spelen met Ghanese kinderen die een bal hebben en kijken we eindeloos naar de ruige branding. We laten de indrukken van de afgelopen drie weken bezinken.

We zitten veel met z’n drieën te praten. Over wat we hebben gezien en gehoord. Maar ook over thuis. Dat we naar Davitha en Joas verlangen; naar ons leven in Nederland. En dat we het fijn vinden om met z’n drieën hier nog even uit te stuiteren van alle belevenissen.

‘Het is een geweldige plek. Maar vooral na wat we de afgelopen weken allemaal hebben gezien en gehoord’, zegt Gideon, kijkend naar de hoge golfen van de Zee van Guinee.

1. Miriam lensen:
    30 januari 2017
    Geniet van deze mooie plek ! x
  2. Wilma van Klaveren:
    30 januari 2017
    Dit ziet er heel erg oké uit! Van harte gegund (en maar een heel klein beetje jaloers...).
    En onthou als jullie straks naar huis komen:
    You can leave Africa, but Africa will never leave you.
    Tot gauw.
    PS: Feyenoord nog altijd fier aan kop!
  3. Janneke:
    30 januari 2017
    Goed plan dat laatste stukje even pas op de plaats. Ik wens jullie een hele goede terugreis. Fijn dat jullie er straks weer zijn. Davitha vond het ook wel welletjes. Geniet nog even. xxx
  4. Marjon van dalen:
    30 januari 2017
    Mooi plekkie en wat een contrast met flarden uit je andere verhalen. Heerlijk om hier nog even van te genieten. Ik zie je snel weer in NL!!!
  5. Hanny:
    30 januari 2017
    Mooie foto - die met Gideon en Danielle en de anderen in zee!
  6. Annemieke:
    Lieve alledrie,
    Wat een voorrecht om jullie wederwaardigheden op deze manier te mogen volgen. Spannend, ontroerend, beeldend, persoonlijk, leerzaam en dan ook nog prachtig geschreven en gefotografeerd! Het voelt bijna alsof ik erbij was.
    Geniet nog even van de laatste dagen daar en alvast goede terugreis gewenst!
    Nogmaals dank en liefs,
    Annemieke
  7. Wia Ridder-Visser.:
    30 januari 2017
    Wat isdezerust jullie gegund!!
    Hele goedeterugreis gewenst!
    Kus, Wia.
  8. Rianne Beertema:
    30 januari 2017
    Wat heerlijk om zo bij te kunnen komen van de reis met soms heftige ervaringen. Ik heb genoten van jullie verhalen. Bedankt en een goede terugreis gewenst.
  9. Ruth:
    30 januari 2017
    Wat fijn dat jullie nog even konden relaxen voor de terugreis begint. We zien er naar uit jullie weer in levende lijve te zien! Goede terugvlucht, vaya con dios!
  10. Joopl:
    30 januari 2017
    Nog even genieten van de zee
    Goede reis en bedankt voor alle mooie verhalen
    Piet en Joop
  11. Dick en Netty Vreeken:
    31 januari 2017
    Dank voor wat we mee mochten genieten! Deze ontspanning is jullie zijn gegund....na zo''n heftige reis. Goede en veilige thuisreis gewenst!!
  12. Lea:
    1 februari 2017
    Dank je wel Miriam, Gideon en Danielle voor het "een (heel klein) beetje mogen meereizen en beleven" . Ontroerend en werkelijk beschreven, prachtig voor iedereen.
    Geniet van de laatste dagen en een heerlijke thuiskomst en goede landing in het Biltse gewenst!