Moederbaviaan

22 januari 2017 - Tamale, Ghana

Olifant dichtbij  Moederbaviaan met kleintje

We hoeven niet op safari. De beesten zijn vanochtend al op safari naar ons toe gekomen. Vlakbij onze hotelbarak staan drie enorme olifanten takken uit bomen te maaien. Om vervolgens hele bomen uit de grond te trekken. Alsof het niets is. We blijven dichtbij de ranger. We vertrouwen vooral zijn kennis én zijn geweer.

‘Ik geloof dat ik olifanten liever bekijk in hun natuurlijke omgeving. Niet in de onze. Maar misschien vinden zij dat ook wel en zijn ze daarom hier’, grinnikt Gideon.

Ook al staan de olifanten naast ons huisje te ontbijten, we gaan natuurlijk ook nog op wandelsafari met een ranger. We zien daarna de olifanten niet meer van zo dichtbij, maar wel in een beter decor, namelijk bij de drinkplaats. Ook zien we de ogen van krokodillen (vonden we ook mooi zat) en heel veel antilopen.

Als we terugkomen bij het hotel spingen er nu bavianen rond de barakken. De ranger waarschuwt nog eens extra om kamerdeuren op slot te houden. En wordt er op de deur geklopt, eerst checken of het wel een mens is. Het zijn namelijk slimme apen.

Aan het eind van de middag kom ik bij de hotelkamer. Daniëlle en Gideon zijn er al. Ik klop en vraag of ze snel open willen doen. Op een muurtje tien meter verder zit namelijk een behoorlijk grote baviaan. Met een kleintje. ‘Hoe weten we dat je geen slimme baviaan die net doet of hij mijn moeder is?’ informeert Gideon. ‘Deur open. Nu!’ ‘Maar bavianen zijn heel slim en...’

‘....’

Het slot knarst. ‘Oke. Klinkt als menselijke woede. Identiteit honderd procent bevestigd. Veiligheid voor alles, dat zei je zelf...’

1. Betty Busstra:
    Wat een belevenis!
  2. Marjan Kleijn:
    Hahaha, Ja Miriam....
  3. Sandra:
    22 januari 2017
    Ik vind het megaslim van Gideon! Wat een mooie avonturen van jullie.
  4. Mirjam:
    22 januari 2017
    Haha! Lekker bijdehand die kids ;)
  5. Petra van Aller:
    Lieve alledrie,
    Wat maken jullie spannende dingen mee zeg! Heel fijn om het vanuit Nederland mee te mogen beleven!
    Nog een goede en mooie tijd toegewenst!
  6. Joopl:
    22 januari 2017
    He t is allem aal nog fantastischer dan wij hier in ons kikkerlandje kunnen voorstellen . We genieten van jullie spannende avonturen. Bedankt Joop en Piet.
  7. Jan ijsselstijn:
    23 januari 2017
    heel fijn om te lezen. Hoe is het weer bij jullie?
  8. Wilma van Klaveren:
    Grijns.
  9. Diny:
    23 januari 2017
    Net als in de wolf en de zeven geitjes!
  10. Hanny:
    23 januari 2017
    Hahaha! Begrijp dat het voor jou, Miriam, een beetje angstig was, maar ik moet er toch vooral om lachen.
    En die krokodillen, brrr....
  11. Ruth:
    23 januari 2017
    @ Gideon, vraag de volgende keer maar of je moeder haar hand door de brievenbus wil steken ;-))))
  12. Marjon van dalen:
    ha ha....!
  13. Wia Ridder-Visser.:
    24 januari 2017
    Geniet van jullie verhalen!!!
    Wia.
  14. Mariecke:
    25 januari 2017
    Ik zit hardop te lachen hier!
  15. Marja Groen:
    25 januari 2017
    Ik krijg de grijns haast niet van mijn gezicht.
    Lekker bijdehand van Gideon...soms voed je je kinderen té goed op!
  16. Lea:
    1 februari 2017
    GE WEL DIG!!
    Miriam wat schrijf je toch beeldend, ik zie het helemaal voor me!